.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سخنگوی وزارت بهداشت مطرح کرد:
دلایل پرداخت‌های چند ده میلیونی به پزشکان/از شیر مادر حلال‌تر است

به گزارش شمال نیوز، دکتر ایرج حریرچی روز پنج شنبه در نشست خبری به موضوع پرداخت های پزشکان اشاره کرد و گفت: ۲۱ سال است که نظام پرداخت کارانه در وزارت بهداشت اجرا می شود و در این سال ها کسی معترض نشده است. اما به یکباره، هر روز و هر هفته مصاحبه هایی علیه پرداخت های پزشکان در رسانه ها شاهد هستیم.

وی در واکنش به انتشار فیش های حقوقی یکی دو پزشک در برخی رسانه ها، اظهارداشت: این پرداخت ها مربوط به یک ماه نبوده ولی با جو سازی و کار غیر اخلاقی چنین وانمود کرده اند که ارقام پرداختی به آن پزشکان مربوط به یک ماه بوده است.

حریرچی به فیش پرداختی یک متخصص زنان و زایمان که رسانه ای شده است، اشاره کرد و گفت: ما می دانیم این فیش ها از آستین چه کسی بیرون آمده و به دست خبرنگار مربوطه رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: یک متخصص زنان و زایمان در نقطه صفر مرزی در یک بیمارستان به تنهایی ۱۵ زایمان طبیعی و سزارین در شبانه روز انجام داده است و به ازای همین خدمات، بالای ۱۰۰ میلیون دریافتی داشته است که از «شیر مادر حلال تر» است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که چرا متخصص بیشتری به این مناطق نمی فرستید، گفت: چون کمبود متخصص و فوق تخصص داریم.

حریرچی در واکنش به پرداختی ۷۰۰ میلیونی در یکی از بیمارستان ها به یک پزشک، اظهارداشت: این پرداختی به یک نفر نبوده، بلکه ۷۰۰ میلیون درآمد ایجاد شده است که پزشک مربوطه حق العلاج خود را می گیرد که قانونی است.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین به موضوع فیش یکی دیگر از پزشکان در یکی از بیمارستان های وزارت بهداشت در یکی از شهرستان ها، گفتک هر کسی درآمد قانونی دارد، حلال است.

وی توضیح داد: یک فوق تخصص پیوند کلیه در مدت ۶ ماه ۱۰۴۷ عمل جراحی اعم از پیوند، تومور و... در دو بیمارستان وزارت بهداشت انجام داده است و رقم پرداختی که به عنوان فیش پرداختی یک ماه او رسانه ای شده است، مربوط به ۶ ماه بوده است.

حریرچی افزود: این پزشک، تمام وقت است و فقط در بخش دولتی خدمت می کند.

وی در همین زمینه اظهارداشت: آنچه به عنوان دریافتی ۱۶۰ میلیونی این پزشک رسانه ای شده است، مربوط به یک ماه نیست.

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام اینکه با کمبود متخصص و فوق تخصص در ۸ رشته پزشکی مواجه هستیم، گفت: در حال حاضر با کمبود متخصص مغز و اعصاب، چشم، زنان و زایمان، ارتوپدی، بیهوشی، گوش و حلق و بینی، جراح عمومی و رادیولوژیست مواجه هستیم و باید تعداد آنها حداقل ۳ برابر شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.111 seconds.